Otros perfiles
És un dipòsit que s'identifica mitjançant un IBAN, en el qual pots fer les teves operacions de pagament habituals, com ingressar i retirar diners de manera immediata i sense cap penalització, pagar els teus rebuts, ordenar transferències, domiciliar el cobrament de la teva nòmina, entre d'altres.
Els costos més habituals per ús del teu compte corrent, els trobaràs al Document Informatiu de Comissions (DIC). El document està disponible en aquesta pàgina web, accedint a cada tipus de compte.
A més, pots consultar els preus habitualment aplicats als serveis bancaris prestats amb més freqüència (Annex 1) en aquest enllaç.
A més d'ingressar i retirar diners, el compte és la base per poder fer altres operatives bancàries com ara transferències de diners a un altre compte corrent (teu o d'un tercer) o permetre que et cobrin rebuts domiciliats (com factures de la llum o del gimnàs).
Pots fer-ho des d'aquesta mateixa pàgina web o des d'una de les nostres oficines. En el mateix procés d'alta et guiarem i t'indicarem quina documentació o informació cal que ens facilitis.
Sobretot si obres el compte per internet, llegeix atentament la documentació precontractual i el contracte que et mostrarem i pregunta'ns qualsevol dubte que tinguis als nostres telèfons de contacte.
Sí, pots obrir el compte amb altres persones que en seran cotitulars. Les altres persones amb les quals comparteixis el compte podran operar i retirar diners del compte sense que hagis d'autoritzar-ho.
Encara que no hi estem obligats, si el teu compte no té saldo suficient per fer front a un pagament, podrem pagar per tu per evitar-te problemes amb el receptor dels diners, però et cobrarem pels diners que t'hem prestat. Si no vols que ho fem, hauràs d'indicar-nos-ho.
Haurem de veure què ha passat, però és essencial que comuniquis qualsevol incident que tinguis com més aviat millor. Aquí et deixem l'enllaç amb diferents contactes telefònics on pots trucar, segons la incidència que tinguis.
CaixaBank està adherida al Fons de Garantia de Dipòsits, que cobreix fins a 100.000 euros per dipositant i entitat de crèdit. Si vols més informació, pots obtenir-la aquí.
El “servei de caixa” és el conjunt d'operacions relacionades amb els comptes. Algunes d'aquestes operacions poden ser cobraments i pagaments, ingressos, retirades de diners en efectiu, transferències o peticions d'extractes, entre altres operatives.
A CaixaBank, pots fer aquestes operacions a través d'aquests canals:
- CaixaBankNow: la banca digital (App o Web)
- Caixers
- Finestreta d'oficina
A CaixaBankNow i en caixers pots fer qualsevol operació del servei de caixa tu mateix, està disponible les 24 hores del dia, cada dia de la setmana i no té costos addicionals. A més, a CaixaBank disposem d'un telèfon gratuït d'assistència per a consultes i incidències.
A la finestreta, la prestació del servei de caixa es fa amb un empleat comercial que t'atendrà personalment. Només està disponible a les oficines Store, consulta les oficines amb servei de caixa habilitat al nostre web o truca al 900 40 40 90. Pots anar-hi de dilluns a divendres de 8.15 h a 14.30 h, i dijous de 16.15 h a 18.30 h. En l'horari d'estiu (del maig al setembre) les oficines estan tancades dijous a la tarda.
Si fas les operatives següents utilitzant el servei de finestreta s'aplicarà un cost de 2 € per operació:
- reintegraments en efectiu,
- transferències i traspassos,
- pagament de rebuts no domiciliats (llevat de tributs) i
- petició d'extractes.
Els programes comercials afectats pel cobrament d'aquesta comissió són: Dia a Dia (programa comercial d'aplicació centralitzada sobre els clients persones físiques amb contractes en euros i sense activitat comercial), Comunitat de Propietaris i els programes per a no consumidors (Compte Negocis, Agrobank, BusinessBank i MyCommerce).
El servei no té cost en els casos següents:
- Si els caixers automàtics de l'oficina estan fora de servei temporalment i no permeten realitzar l'operació.
- Si tens més de 65 anys.
- Si tens menys de 18 anys.
- Si ets una persona que requereixi d'assistència personal o suport per a accedir al servei.
- Si ets titular d'un Compte Imagin, Compte Online, Compte HolaBank, Compte de Pagament Bàsic o Compte Social.
El preu del servei de caixa per finestreta és independent del preu de les operacions que es facin i de la quota del compte o del programa comercial. El rebut es genera en el moment en què es fa l'operació i es carrega al compte l'endemà.
Per assegurar-nos que ets tu qui està fent i autoritzant un pagament amb una de les teves targetes CaixaBank, verifiquem la teva identitat mitjançant la combinació de 2 elements que hem associat prèviament a tu de manera segura i unívoca. Aquests elements sempre pertanyeran a 2 categories de 3 possibles: una cosa que només saps tu (contrasenya de CaixaBankNow), una cosa que només tens tu (el teu telèfon mòbil) i una cosa única física (empremta dactilar).
No obstant això, podríem canviar de mètodes de verificació sempre que millorem l'experiència d'ús i/o reforcem la seguretat. En aquest cas, t'ho comunicarem amb prou antelació.
I recorda, ni nosaltres ni ningú que treballi per a nosaltres (gestors, tècnics, etc.) no et demanarem mai que ens facilitis la teva contrasenya o altres codis de seguretat. Ni per telèfon, ni correu electrònic, ni SMS, ni xarxes socials. Si algú el fa, segurament està intentant enganyar-te.
- Límits operatius. Pots establir límits a l'import de les operacions que es fan des de CaixaBankNow. Pots consultar els límits actuals des de l'apartat “Contractes” de CaixaBankNow, dins de Configuració personal. Si vols modificar-los, contacta amb el teu gestor.
- Informació actualitzada sobre ciberseguretat. Disposem d'una pàgina web amb recomanacions sobre seguretat i bones pràctiques dins l'entorn digital. A més, periòdicament t'enviem al teu correu electrònic i a Mailbox una newsletter “CaixaBankProtectNews” amb les novetats que van sortint.
- Adreça electrònica de contacte per detectar ciberestafes: [email protected] Si tens dubtes sobre l'autenticitat de missatges que t'arriben a nom de CaixaBank per correu, SMS o altres canals digitals, pots escriure'ns a aquesta adreça electrònica. Un equip especialitzat analitzarà el missatge i te n'informarà sense cost.
- Alertes de seguretat a través del mòbil. Pots rebre-les per SMS o per notificacions de l'app CaixaBankNow (cal que activis les notificacions al teu dispositiu).
- Gestió de dispositius vinculats a CaixaBankNow. Pots consultar els mòbils, ordinadors o tauletes que poden accedir a la teva banca digital per detectar qualsevol irregularitat o per desvincular els dispositius que ja no utilitzis. Pots fer-ho des de l'apartat “Gestionar els meus dispositius”, dins de Configuració personal.
No, no cal. En qualsevol moment pots sol·licitar la cancel·lació d'un compte. Nosaltres tindrem l'obligació de gestionar la teva sol·licitud en un termini màxim de 24 hores.
Sí, pots sol·licitar en qualsevol moment la teva baixa com a cotitular d'un compte, i no cal que la resta de titulars amb els quals comparteixes el compte ho autoritzin.
Sí, et podem proposar un canvi en els preus dels serveis si considerem que és necessari per adaptar-los a condicions de mercat o del marc legal, a canvis tecnològics o organitzatius, així com per introduir millores en la seguretat o l'experiència d'usuari.
Et comunicarem la nostra proposta amb una antelació mínima de 2 mesos respecte de la data prevista per a l'entrada en vigor de les noves condicions. Durant aquest temps, podràs exercir el teu dret a oposar-te a la mesura proposada. En aquest cas, cancel·larem el teu contracte sense cap cost addicional.
T'informarem del canal a través del qual podràs exercir el teu dret d'oposició. Almenys, la teva oficina gestora i un canal online.
Quan les noves condicions siguin més avantatjoses per a tu, les aplicarem immediatament, encara sense avís previ.
Per obrir un compte bancari, has de ser major d'edat. Als menors d'edat, també se'ls pot obrir un compte des del moment en què tinguin DNI o NIF provisional. Els contractes de menors han de ser de titularitat única, llevat d'autorització expressa dels Serveis d'assessorament Jurídic. És imprescindible que s'assigni almenys un representant legal.
És important tenir en compte que només els pares o tutors legals del menor li poden obrir un compte. Si els avis o els oncles volen ajudar-lo a estalviar, podran donar-li diners al menor, però mai no podran obrir-li un compte, si no són els seus tutors legals.
Podràs domiciliar la teva nòmina de manera ràpida i senzilla des de la teva pròpia Banca Digital de CaixaBankNow i a l'oficina. A més, et podràs beneficiar de múltiples avantatges. Consulta més informació aquí.
Les comissions depenen del tipus de compte. En qualsevol cas, el cost es paga a través de les diferents comissions que es poden cobrar per l'operativa del compte.
Avui dia, sol ser habitual disposar d'un compte amb una quota única que imagina un paquet de serveis. Aquesta qüestió varia, també, en funció de cada entitat financera.
Perquè et resulti senzill saber quines comissions té el compte de pagament que vulguis contractar, disposem d'un Document Informatiu de Comissions en el qual expliquem les comissions dels serveis més representatius dels comptes de pagament. El document està disponible en aquesta pàgina web, accedint a cada tipus de compte. I a l'enllaç següent.
A tall d'exemple, aquestes són algunes de les comissions més comunes en els comptes:
- Comissió d'administració i manteniment pel simple fet de tenir el compte.
- Per transferència.
- Per ingrés de xecs.
- Per retirada d'efectiu.
Si resideixes al país, has d'aportar el DNI/NIF o la targeta de resident de nacionalitat estrangera, el NIE. Per als no residents, s'exigeixen certificats de no residència i d'empadronament i passaport.
Ho podràs fer de manera ràpida i còmoda a través de CaixaBankNow i dels nostres caixers, disponible les 24 hores del dia, cada dia de la setmana i sense costos addicionals. A més, a CaixaBank disposem d'un telèfon gratuït d'assistència per a consultes i incidències. Només hauràs d'accedir a CaixaBankNow amb les teves claus i, a través de la pestanya de “Comptes”, podràs consultar el saldo i els moviments del compte que vulguis. També pots sol·licitar-ho a través de la finestreta de qualsevol oficina.
Si un compte és solidari o indistint, suposa que qualsevol dels titulars pot fer, només amb la seva signatura, qualsevol operació. Si, al contrari, és mancomunat o “conjunt”, caldrà la signatura de tots els titulars (o diversos d'ells) per fer qualsevol operació.
Si aquestes ordres dificulten la gestió del compte, podem veure'ns obligats a bloquejar el compte i suspendre els serveis que prestem, fins que els titulars resolguin les seves diferències, o bé l'autoritat judicial determini el que procedeixi. En determinats casos, podríem fins i tot haver de consignar els diners dipositats i lliurar-los a l'autoritat judicial competent. En aquest cas, comunicaríem als titulars el motiu concret del bloqueig.
Un compte online sense comissions és una mena de compte bancari que el mateix client s'obre online fent servir el web o l'app de l'entitat bancària. En aquesta mena de comptes, el contracte entre el client i el banc es fa a través d'Internet i, com que és sense comissions, no es cobren comissions d'administració i/o manteniment del compte.
Pots escollir el millor compte bancari en funció de la teva situació i de les teves necessitats. Pots fixar-te en aspectes com ara que sigui online, sense comissions, que puguis treure diners des de múltiples caixers, que estigui associat a una targeta sense cost extra, que tingui una aplicació de qualitat i fàcil d'usar per a tota la teva operativa online, que puguis fer els teus pagaments online o a través de bizum, que puguis fer les teves transferències sense cost.
Els costos més habituals per ús del teu compte corrent, els trobaràs al Document Informatiu de Comissions (DIC). El document està disponible en aquesta pàgina web, accedint a cada tipus de compte, perquè puguis comparar les condicions amb qualsevol altre compte corrent.
No, el compte online no té costos de manteniment. A continuació trobaràs els documents amb tota la informació precontractual detallada.
Informació precontractual del compte corrent i de la banca digital
En el teu compte bancari sense comissions, pots fer tota l'operativa de qualsevol compte bancari, com ara fer pagaments, rebre ingressos, domiciliar la nòmina, gestionar els rebuts... i no es cobra comissió d'administració o manteniment del compte.
Sí, podràs utilitzar qualsevol dels nostres 11.000 caixers.
Per obrir un compte online, necessitaràs:
Un dispositiu amb càmera i bona connexió a Internet
Les teves dades personals: nom, adreça, etc.
Si resideixes a Espanya, necessitaràs la documentació següent.
- Si tens nacionalitat espanyola, tingues a mà el teu DNI.
- Si no tens la nacionalitat espanyola i ets resident a Espanya:
- Si ets de nacionalitat Europea o d'un país de l'espai Schengen, tingues a mà el document d'identitat del teu país o passaport i el certificat de residència a la Unió Europea
- Si ets de nacionalitat extracomunitària, hauràs de tenir el teu NIE.
- Si ets autònom, tingues a mà:
1. La declaració censal d'alta (model 036/037)
2. Un dels documents següents:
- Resum anual de l'IVA (model 390)
- Declaració de l'IRPF (model 100/130)
- Justificació de la xifra de negoci mitjançant impost d'IVA (model 303)
Només necessites que el dispositiu amb què faràs la sol·licitud tingui càmera.
Podràs validar la documentació a través del procés segur de videoidentificació:
- Assegura't d'estar en un lloc ben il·luminat i amb bona connexió.
- Segueix atentament les instruccions:
1. Mostra l'anvers del document.
2. Inclina i mou l'anvers perquè se'n vegin les marques de seguretat.
3. Ensenya el revers del teu document.
4. Digues en veu alta el codi que apareixerà en pantalla.
5. Somriu a càmera!
Tots els titulars tenen els mateixos drets i obligacions. Per tant, és important que tots els titulars tinguin algun tipus de control, o supervisió del compte.
- Una vegada que l'alta s'hagi completat correctament, rebràs via correu electrònic l'identificador d'accés a la banca digital CaixaBankNow.
- Pot accedir a CaixaBankNow mitjançant el web de CaixaBank o baixant-te l'app al mòbil.
- Les claus per accedir a CaixaBankNow són:
- Identificació: el teu DNI sense lletres.
- PIN: la contrasenya que vas crear en el procés d'alta.
- Si no recordes la contrasenya (PIN), hauràs d'adreçar-te a qualsevol de les nostres oficines perquè et facilitin una clau nova.
Si ja ets client i vols començar a utilitzar la banca digital CaixaBankNow, dona't d'alta a CaixaBankNow.
Les persones no residents a Espanya poden fer alta online a CaixaBank amb el compte Holabank. Tingues a mà el passaport i/o el document d'identitat del teu país. T'indicarem quin necessitarem segons el teu país.
Tens disponible l'alta online per a no residents aquí.
Si t'identifiques amb el DNI en una oficina de CaixaBank, a més podràs accedir les operacions següents que ara mateix no pots fer:
- Ingressar en efectiu en caixer més de 600 € mensuals utilitzant la targeta.
- Ingressar en efectiu en caixer més de 1.000 € anuals sense utilitzar la targeta.
Fer transferències internacionals o transferències nacionals en una altra divisa diferent de l'euro, fins a 999 €.
A CaixaBank pots obrir un únic compte online sense comissions ni condicions.
No, no és necessari domiciliar la nòmina en aquest compte. Però si ho prefereixes, podràs domiciliar la teva nòmina de manera ràpida i senzilla des de la teva pròpia Banca Digital de CaixaBankNow i a l'oficina. A més, et podràs beneficiar de múltiples avantatges. Consulta més informació aquí.
Sí, pots contractar el nou compte només per a tu o compartit amb fins a 4 persones, si ja són clients de CaixaBank
És una operativa força ràpida i senzilla. Podràs obrir un compte bancari de persona física, si ets major d'edat. Si resideixes al país, has d'aportar el DNI/NIF o la targeta de resident de nacionalitat estrangera, el NIE. Per als no residents, s'exigeixen certificats de no residència i d'empadronament i passaport.
A CaixaBank, tenim diverses classes de comptes, segons el que necessitis. Principalment, dependrà de si l'obres com a persona física o persona jurídica i també variarà en funció de les característiques del client i de la finalitat que tingui.
Sí, pots obrir un nou compte bancari des de l'app. Si ja ets clients, ho podràs fer des de la teva pròpia Banca digital CaixaBankNow (web o app) o a través de l'oficina. Si encara no ets client, podràs obrir el teu compte bancari online i fer-te client aquí.
Qualsevol persona que no tingui un altre compte de pagament a Espanya té dret a accedir a un compte de pagament bàsic, excepte en determinats casos regulats normativament (Reial decret llei 19/2017, de 24 de novembre). Per disposar d'un compte de pagament bàsic no és obligatori adquirir altres productes o serveis de l'entitat.
Pots consultar més informació i les condicions per a la contractació d'aquest compte al nostre web.
Procés de contractació
Moltes felicitats, has encertat 4 de 4 respostes
Felicitats, has encertat 3 de 4 respostes
Has encertat 2 de 4 respostes
Has encertat 1 de 4 respostes
Has encertat 0 de 4 respostes